De eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark & Kim - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark & Kim - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Mark & Kim

13 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sa wat deeeee allemaal,

Ondertussen zijn we een weekje op pad, maar het voelt echt alsof het eeuwen geleden is dat we ons feestje hadden, onze tas in gingen pakken, laatste dingen deden en iedereen gedag zeiden. Ik zal proberen een beknopte beschrijving te geven van onze belevenissen van de afgelopen tijd.

Het feest begon al in het vliegtuig, dekentjes, kussentjes, eten, drinken, je eigen tv, een hele verassing voor ons als Ryanairgangers. We waren in Bangkok voor we t wisten, even snel wat gegeten en maar gaan slapen.

De volgende dag wilden we Bangkok verkennen, maar dat ging nog niet zo soepel. We konden ons hostel niet vinden op de kaart in de Lonely Planet, dus zijn eerst maar doelloos gaan rondlopen. Uiteindelijk een kaart gekocht. We wilden een treinkaartje naar Chiang Mai kopen en we hadden bedacht dat we wel even naar t station zouden lopen. Was maar 3 km volgens Mark, maar duurde uiteindelijk toch nog wel 2 uur om er te komen ofzo. Bij t station was een vrouw die ons wel treintickets kon verkopen, heel verhaal terwijl ze de hele tijd alleen maar zei 'you sooooo white!soooo white!". Uiteindelijk geloofden we er geen reet van en zijn dus gewoon op t treinstation zelf kaartjes gaan kopen. Helaaaas, kaartjes voor de nachttrein met bed waren de komende dagen op, dan maar 15 uur in een stoel, dachten wij. Nog even wat gegeten en op zoek naar de bus terug, konden we niet vinden, dus we zijn uiteindelijk ook maar weer terug gaan lopen. Je ziet wel echt vanalles onderweg, heel leuk! Het aantal ladyboys dat we zijn tegengekomen op die tocht was ook niet meer op een hand te tellen. Probleem daarbij is dat Mark bij elke ladyboy heel subtiel roept: Hee is dat geen ladyboy?!?!?! en ladyboy is natuurlijk een nogal algemeen bekende term. Om die reden maar een codewoord in het leven geroepen en om in het thema van stroopwafels te blijven (zo noemden we de politie toen wij nog rondcrossten op marks tomos) is de keuze gevallen op: bitterkoekje. Codewoord is ook alweer meerdere malen van pas gekomen, aantal bitterkoekjes in dit land is echt niet normaal meer!!

Volgende dag maar even wat tempels bekeken. Kwamen steeds tuktuks voorbij om te zeggen dat we richten de protesten gingen en dat we beter in konden stappen, maar uiteindelijk hebben we beide dagen niks van die protesten mee gekregen, ook al bleek later wel dat we er op onze eerste tocht gezellig langs zijn gelopen zonder het te merken. Ik na de tempeltocht nog even mijn benen laten harsen door een meisje dat heel graag met mijn witte benen op de foto wou, hele fotoshoot haha:) Die hars hergebruiken ze hier ook gewoon 1000x ofzo, gaat steeds terug in de pan en als het gesmolten is gaat t zo weer je been op. Maar niet nagedacht over wie er voor mij was geweest en wat diegene had laten harsen:):) Savonds richting station, op weg naar Chiang Mai. We zaten in de trein met wat Chinezen en tot nu toe maken alle Chinezen die we tegen komen alle vooroordelen waren, gaan constant op de foto en willen constant maar op de wifi.

In principe viel het alles mee, omdat we ons op het ergste hadden voorbereid, maar heb toch niet echt kunnen slapen. Vervolgens werd het 1 uur smiddags en hadden we er moeten zijn, maar waren we er niet. We hadden dus vertraging, maar hoe lang, dat werd alleen omgeroepen in het Thais. Rond half 4 dan eindelijk in Chiang Mai. Meteen weer op pad, want er was flowerfestival! Optredens, praalwagens, een missverkiezing, en SUSHI! Het was een dolle boel! Uinteindelijk op Marks richtingsgevoel terug naar het hotel en op die manier ook nog heeeeeeel wat gezien van Chiang Mai by night!

De volgende dag had Mark gelezen over een leuk ontbijttentje, Mark voorop en wij weer op pad op basis van zijn richtinggevoel en kaartleeskunsten (okee, ook een beetje mijn fout, ezel en steen enzo, en dat binnen 12 uur:)) Heeeeeel wat gezien van Chiang Mai by morning om vervolgens te eindigen bij een heeeel leuk ontbijttentje, dat nou net op zondag gesloten was. Maar ergens anders gaan ontbijten. Eerst even wat rondgelopen en tempels gekeken. Daarna midden op straat een heerlijke thaise massage gehad. Daarna zijn we naar zo'n fishspa geweest, waar vissen aan je voeten eten. Dat voelt raaaaarrr, maar t resultaat mag er wezen. Savonds weer overal wat gegetenen genoten van het flowerfestival met geweldige optredens.

Volgende dag gingen we alweer op pad naar Pai, we waren een beetje tempel/stedenmoe en Pai is echt het tegenovergestelde, heerlijk! Het is een beetje een hippiedorp (ik vind hippies stom, Mark probeert de hele tijd een hippie te zijn, maar is volgens mij toch een beetje te veel met de Ambtenaren omgegaan om binnen 4 dagen een hippie te kunnen worden). Natuur is ook geweldig mooi. Iedereen huurt hier een scooter, maar aangezien Mark altijd al op mountainbikevakantie wilde, besloten we maar mountainbikes te huren. Was heel stom, pijnlijk, vermoeiend, leuk en geweldig tegelijkertijd. De eerste gingen we een tour doen van 7 km, maar dus wel 7 km bergopwaarts, echt best zwaar! Wel heel leuk, want ze ziet heel veel dingen die je waarschijnlijk niet opvallen als je er met de scooter voorbij raast. En als je die verdomde berg dan helemaal op bent gefietst kun je met een rotgang naar beneden zonder te trappen, ook heel leuk! Na die bergtour ook nog even een andere berg beklommen. Bij aankomst zagen we al een witte buddha op een berg, en daar wilde ik graag heen. We kwamen eerst bij een tempel en dachten dat we niet bij de witte buddha konden komen, maar toen bleek er achter weer een andere tempel toch een soort bodpas naar boven te zijn, superleuk! De volgende dag een tour gedaan die meer in een rondje ging, dus dat was gelukkig wat minder zwaar. Tweede dag kwamen we ook echt door hele mooie natuur en leuke kleine dorpjes. Savonds hebben we in Pai door straatjes gewandeld, daar is savonds een markt met wat spullen en vooral heel veel eten, kip, worst, vis, inktvis, aardappel op een stok, wederom SUSHI en nog meer lekkere dingen. Verder zijn er ook heel veel hippiebarretjes waar je wat kan drinken, we hebben ons hier dus prima vermaakt.

Nu is het hier 12 uur smiddags en moeten we nog tot half 7 wachten tot onze bus vertrekt naar Chang Khong, daar gaan we dan morgen de grens over naar Laos en dan gaan we direct naar het noorden, naar Luang Nam Tha om te kijken of we een jungletrekking kunnen doen.

Het is uiteindelijk toch nog een heel verhaal geworden, korp kun voor degenen die het tot hier hebben uitgehouden;)

Kus vanuit Pai

• 13 Februari 2014 - 08:17

Joke Van Rossen:

Hallo Mark en Kim.Wat een ervaring,het zou een verslag van een maand kunnen zijn,wat jullie nu allemaal al hebben meegemaakt. Erg leuk om te lezen.Geniet lekker verder,ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.Doe voorzichtg.Groetjes Joke

• 13 Februari 2014 - 08:17

Mama:

Hoi lieverds , wat n super verslag van de 1e week
    Kim je hebt echt je best gedaan. Op skype zagen jullie er
    Ook helemaal happy uit en dat doet me goed.
    Heb genoten van jullie verhaal en hoop dat de
    Reis n beetje meevalt naar Laos.
    Nou schatten ik kijk uit naar n volgend week verslag
    Dikke kus xxxx mama

• 13 Februari 2014 - 09:01

Joke Van Rossen:

Btw,met die witte benen komt het wel goed.Kijk maar over een half jaar Kim.

• 13 Februari 2014 - 09:10

Hanna:

Hee bitterkoekje en volgeling, wat een geweldig verslag. Ik zit er middenin, ruikt mee met de geuren, voel de massage, krijg honger, voel de spanning maar bovenal.....ervaar dat jullie het erg naar je zin hebben. Let wel!! jullie hebben nog 6 maanden te gaan, dus vanwaar die haast? Al zoveel in zo'n korte tijd. Onthaast je van die westerse stress en geniet van de Aziatische rust. Azië loopt niet weg hoor.
    Tot het volgende verslag. xxxxxx's Hanna. (denk ook aan foto's)

• 13 Februari 2014 - 19:31

Mama:

hallo lieve schatten van me
    wat zijn jullie aan het genieten zeg heerlijk gewoon en kim wat een super verslag als je dat elke week doet komen we er wel door heen hoor en ja het gaat goed mis jullie heel erg maar sype en verslag maken veel goed blijf lekker genieten nog 24 weken te gaan doe je best ik ga jullie wel weer horen kus mama ook voor markie

• 13 Februari 2014 - 22:45

Emma Meessen:

Super leuk geschreven!

• 16 Februari 2014 - 19:48

T.Tonny & O.Sjaak:

Via je ouders het bericht ontvangen dat jullie vertrokken zijn en tevens te horen gekregen hoe we op, jullie site konden komen.
    Eerst naar het schaatsen zitten kijken, daarna gelijk ingelogd, want we zijn natuurlijk wel nieuwsgierig. Leuk jullie eerste reisverslag te lezen, heel herkenbaar ook voor ons.
    Dit doet ons de tijd van het Backpacken met Esmeralda herbeleven.
    Geweldig, we blijven jullie volgen en het zij jullie van harte gegund.
    Geniet er met volle teugen van en we kijken uit naar de volgende nieuwsbrief.
    veel, plezier in de Jungle alvast en zuig al die ervaringen maar intens op.
    groetjes.

• 03 Maart 2014 - 13:15

Minke:

Wauuwieee! ik bedacht me net dat ik jullie verhaal we langs had zien komen maar nog niet gelezen had! Heeeeeeel veeeeel dingen komen me bekend voor haha! Heeft markt al zo een mooie alibaba broek gekocht? Dat en schoentjes uit en het hippie zijn is binnen handbereik;) Veeeel plezier!!
    xxxxx